2020(e)ko apirilaren 30(a), osteguna

EUSKARAKO ARIKETEN ZUZENKETA - CORRECCION DE LOS EJERCICIOS DE EUSKARA


1.- Bete hutsuneak hurrengo hitz hauekin.

Jertse berria

- Ama, ba al dakizu non dagoen nire jertse berria?

HOR duzu! Ondoan duzun HORI da.

- HEMEN dudana ez, jertse beltza esan nahi nuen.

- A! HORI ez dakit non dagoen.

- Armairu HORRETAN gorde nuela esango nuke, baina arropa PILA BAT dago eta ez dut aurkitzen.

- HAINBAT aldiz esan dizut arropak txuku gorde behar direla. Gauzak bere lekuan ez uzteagatik gertatzen zaizkizu kontu HORIEK.


2.- Osatu esandiak hitz hauekin.


  • Iraiak laster amaituko ditu etxeko lanak; ariketa GUTXI gelditzen zaizkio egiteko. 

  • Aitak hogei kilo sagar ekarri ditu. Orain, sagar PILA BAT dugu etxean.

  • HAINBAT freskagarri ekarri ditu Unaik denontzat.

  • Gizakiok esku bakoitzean BOST hatz ditugu. 

3.- Idatzi esaldiak, letra larriak zuzen idatziz.

- guk ogia la tahona okindegian erosten dugu egunero, hamarretxeta kalean.

Guk ogia La Tahona okindegian erosten dugu egunero, Hamarretxeta kalean.


- nerea lopez gaixorik dago eta ez da ulia mendira etorriko. 

Nerea Lopez gaixorik dago eta ez da Ulia mendira etorriko. 


4.- Osatu esaldiak, aditz egokia aukeratuz. 


Kaixo, laguna, zer moduz ZAUDE?

Suhiltzaileek mahuka (manguera) atera eta sua itzali DUTE

Gaur, Jone eta Luis basoan zehar ibili DIRA

Zu al ZARA niri oparia sekretua egin didana?

Zirkuko orekaria sokaren gainean DABIL

Ni gaur etxean geratuko NAIZ